Trapasy v reštaurácii, ktoré si sami zámerne spôsobujeme svojím správaním alebo prečo som zlý hosť

Iste, obsluha reštaurácie je slušná a chová sa príjemne, lebo je to viac-menej jej povinnosť. Ale premýšľali ste niekedy nad tým, čo si o vás asi myslia? Sú niektoré zásadné veci, ktoré obsluha naozaj nemá rada. V tomto článku je ich súpis. Skúste sa pozrieť, či občas tiež nerobíte nejaké trapasy.

Pre obsluhu ste zlý hosť keď …

1. Nedáváte prepitné? Dávať prepitné nie je povinnosť, ale uvedomte si prosím, že potom nemôžete patriť k obľúbeným hosťom, nech si o tom myslíte čokoľvek. Správne prepitné, keď ste spokojní je zvyčajne 10% z ceny účtu. Päť euro nie je  prepitné za svadobnú hostinu, ktorá stála tisíc euro.

Úplnej zúfalstvo je zaokrúhliť 28,40  na 28,50 Eura. To radšej nedávajte žadny trinkgeld.

2. Chcete platiť osobitne, ale poviete to až keď je účet na stole? Jasne ste tak zvyknutí z krčmy kam chodíte na obed, ale v reštaurácii, kde váš čašník má na starosť  viac „svojich“ stolov to jednoducho naštve. Stačí to povedať pri objednávke a je pokoj. Čašník si vás vopred rozdelí a získate si jeho sympatie.

3. Reklamujete jedlo, ale na tanieri ste nechali sotva osminu? To, že jedlo  nie je podľa vašich predstáv, spoznáte maximálne do tretieho sústa. Ak nie, tak ťažko môžete posúdiť či vôbec zlé je.

4. Urobíte si rezerváciu, ale neobťažujete sa zavolať, že budete mať meškanie alebo že ju rušíte?  Ak je toto váš prípad, dúfam, že už vám niekde rezerváciu zrušili po 30 minútach  čakania kým sa  vám uráči. Prečo prídete neskoro alebo vôbec, je vaša vec a nikoho to nezaujíma, ale stačí dať aspoň vedieť.

5. Beriete so sebou deti a nie ste schopní ich zabaviť? Takže potom lietajú po reštaurácii a otravujú všetkých ujov a tety. Áno, vaše dieťa je najkrajšie na svete, ale určite nie pre čašníka, ktorý má podnos na ramene a zakopne o vášho miláčika.

6. Neviete kedy je čas odísť? Tri hodiny po zaplatení a dve hodiny po záverečnej a vy si stále ukazujete fotoalbumy a srkáte ľad z nápoja. Obzvlášť smrtiace a bežné v kombinácii s bodom 1.

7. Usadzujete sa sami? Opäť zlý zvyk z „poludňajších“ krčiem. To, že je niekde napísané „Počkajte prosím, budete uvedení“ má logický základ. Nehľadiac na to, že si vždy idete neomylne sadnúť k nespratanému a neprestretému stolu.

8. Hovoríte: „Poznám majiteľa?“ To obsluha neznáša a ďalších tritisíc ľudí taktiež. To nikoho nezaujíma.

9. Hovoríte: „Viete kto ja som?“ Strašné. To hovoria chudáci, čo si nie sú istí sami sebou. Karel Gott by sa takto nikdy neopýtal. Rozhodne najrýchlejšia cesta  do gastro-pekla.

10. Predvádzate sa a testujete personál? Pýtať sa na čokoľvek čo vás zaujíma je úplne v poriadku, ale nič sa nesmie preháňať. Obsluha má väčšinou aj niečo iné na práci než s vami tráviť 20 minút pri prezentácie vína a počúvať vaše načítané vedomosti.

11. Radi šikanujete nový personál vo „svojej“ reštaurácii za to, že nemáte jedlo alebo nápoje, tak ako ste zvyknutí?  Z toho mi vyplýva jediné. Ste možno „štamgasti“ , ale určite nie obľúbený hosť, keď posielajú nováčikov aby vás obsluhovali.

12. Automaticky tykáte personálu? Strašný zlozvyk a neverili by ste aký  častý. Čo čakáte od personálu, ktorý keby vám oplatil tykanie? Sympatie? Asi ťažko.

13. Lúskate na personál? Ďalšia hrozný zlozvyk. Obsluha nie je kôň, na ktorého môžete lúskať. Je to vrchol neslušnosti.

14. Strácate a zabúdate svoje veci? Keď sa nájdu tak samou radosťou ani nepoďakujete. A keď by ste si to zabudli v taxíku, tak určite budete tvrdiť, že to ukradla obsluha.

15. Nepoznáte alebo nepoužívate „prosím“ a „ďakujem“? Bez komentára. Minimálne 40% hostí to totiž nepoužíva.

16. Tvrdíte že obsluha nie je pre vás partner, takže chcete každú hlúposť riešiť s prevádzkovateľom – manažérom?  Neuspokojí vás zľava či  Drink na účet podniku, zrušenie položiek z účtu? Väčšinou odchádzate s pocitom, že vám nikto nerozumie? To je pravda, za takýchto podmienok vás skutočne nebude nikto chápať.

17. Tvrdíte že obsluha je pre vás viac ako partner? To znamená, že ste opitý a snažíte sa flirtovať so servírkou, pozývať obsluhu na pohárik alebo stvárať iné nechutnosti. Keď sa nenechá ochytávať je to pre vás automaticky štet….

18. Nie ste schopní si objednať naraz? Obháňate čašníka raz pre vodu, tam pre kávu a ešte jedno a prineste ešte jeden cukor. Ešte pre Zuzku dvojku Frankovky. „Je to všetko madam?“ „Áno „…… „Tak pre mňa tiež jednu“. Musieť k vám bežať tisíckrát proste naštve. Dohodnite sa kto si čo dáte a aspoň sa pokúste urobiť kompletnú objednávku.

ZDROJ: www.zbynekmlcoch.cz

1 thought on “Trapasy v reštaurácii, ktoré si sami zámerne spôsobujeme svojím správaním alebo prečo som zlý hosť”

  1. áno presne tak všetko súhlasí takto sa chovajú Slováci v reštauráciách a hoteloch a potom sa čudujú že služby sú nanič ale ako sa môže personál prevádzky správať k takým k…. ktorý si nevedia ani poriadne sadnúť za stôl (nepatria tam samozrejme vsetci aj ked mam dojem ze je to mensina).

Comments are closed.